مسیر جاری : صفحه اصلی/مقالات/سبک زندگی با رویکرد سلامت/تغذیه و رژیم درمانی/توصیه‌ های تغذیه‌ ای در رژیم غذایی
توصیه‌ های تغذیه‌ ای در رژیم غذایی
توصیه‌ های تغذیه‌ ای در رژیم غذایی
۶ غذای سالم که در رژیم غذایی روزانه به آنها نیاز دارید
تنظیم و ویرایش : سایت راه برتر
تعداد بازدید کننده : 510

مواد غذای سالم آنهایی هستند که دارای مواد مغذی بوده و افزودنی های مانند شکر به آنها اضافه نشده است. خوردن این نوع غذاهای سالم روش هوشمندانه‌ای است تا بدن تمام مواد مغذی ضروری را دریافت کند و سالم بماند. در این مطلب چند نمونه غذای سالم را به شما معرفی می‌کنیم که با اضافه کردن آنها به رژیم غذایی روزانه، بدنتان را سالم و قوی نگه می‌دارید.

 

اسفناج

اسفناج یکی از مغذی ترین و کم کالری ترین غذاهایی است که شما می توانید میل کنید. اسفناج یک منبع غنی از اسید چرب گیاهی امگا ۳ و فولات است که در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و پوکی استخوان مفید است. فولات نیز جریان خون را افزایش می دهد که در مسائل جنسی وابسته به سن بسیار مفید است.

 

ماست 

 ماست به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و پروتئین، کلسیم و ویتامین های کلیدی بدن را برای محکم کردن استخوان ها و سوخت و ساز بدن فراهم می کند. ماست پروبیوتیک است یعنی برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. سعی کنید همیشه انواع ساده ماست و کم چرب آن را انتخاب کنید. (پروبیوتیک ها میکرو ارگانیسم های زنده ای هستند که مصرف کافی آن ها سبب نمایان شدن اثرات سلامت بخش در بدن میزبان می شود. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند.)

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامتی است زیرا حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن می باشد. مطالعات نشان می دهد که یک رژیم غذایی غنی از لیکوپن می تواند خطر ابتلا به سرطان مثانه، ریه، پروستات، پوست و معده را کاهش می دهد، همچنین خطر ابتلا به بیماری عروق کرونررا نیز کاهش می دهد. از مصرف سس گوجه فرنگی و سس ماکارونی با شکر اضافه و شربت ذرت خودداری کنید.

 

هویج

اکثر میوه ها و سبزیجات که به رنگ قرمز، زرد و یا نارنجی هستند، دارای کاروتنوئید و ترکیبات محلول در چربی هستند. این ترکیبات باعث کاهش طیف گسترده ای از سرطان و همچنین باعث کاهش خطر و شدت شرایط التهابی مانند آسم و آرتریت روماتوئید می شوند.

 

زغال اخته

زغال اخته غنی از فیبر و ویتامین های A و C است که در افزایش سلامت قلب و عروق نقش دارند. همچنین حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان است که مقابله با رادیکال های آزاد مضر در بدن را انجام می دهد. سبزیجات به مراتب قند کمتری از میوه های دیگر دارند.

 

لوبیا

لوبیا یکی از بهترین منابع گیاهی برای دریافت پروتئین کامل است. لوبیا همچنین منبع کاملی از آنتوسیانین و آنتی اکسیدان است که در بهبود عملکرد مغز مؤثرمی باشد. همچنین، غنی از فیبر و سرشار از آهن و ویتامین B هستند که نقش کلیدی در متابولیسم انرژی دارند.

منبع: elmevarzesh.com